Helmes Summer Bootcamp 2017

Helmes Summer Bootcamp 2017

Thursday, 11 August 2016

7. päev

Standup
Nagu Helmeses ikka, algas ka bootcamparitel arenduspäev standup´iga.

Arendus
Arendus käib täie hooga. Tegemist on esimese päevaga, kus meeskonadel on terve päev ainult selle päralt. Muidugi on nende kõrval toetavad mentorid. Jooksvalt toimuvad code review-d mentorite poolt, kus osalised õpivad, kuidas paremini koodi kirjutada.

Sprindi lisaplaneerimine
Üks meeskond sai sprindiks planeeritud tööd juba valmis. Kuid see kindlasti ei tähenda, et see meeskond ülejäänud aja kuni sprindi demoni jalgu kõigutaks. Tiim rääkis tooteomaniku ja Scrum Masteriga ning otsustati tuua uued user-storid, mida arendusmeeskond hakkas planeerima.

Wednesday, 10 August 2016

6. päev

Standup
Scrumi osana on üks igapäeva tegevustest Standup. Standup´i üheks eesmärgiks on tiim omavahel suhtlema panna, et meeskonnatöö sujuks paremini. Iga meeskonna liige vastab Standup´i käigus kolmele küsimusele: Mida ta eile tegi? Mida ta täna plaanib teha? Kas tal on mingisuguseid takistusi?

Arendus
Nüüdsest kulub enamus aega arenduse peale. Meeskonnad on väga keskendunud oma projektidele.



Meeskonna mäng
Bootcamp ei ole ainult koodi kirjutamine, ka üksteisega lävimine ja fun on samuti oluline osa Helmes Summer Bootcampist. Meeskonnad mängisid seiklusfirma 360 Kraadi poolt juhendatud mängu
No Easy Day. See on tõelistest erioperatsioonidest innustust saanud ehe meeskonnatreening, mille käigus osalejate omavaheline suhtlemine arenes jõudsalt. Osalejate ülesandeks on jälgida satelliitkaarti ning raadio teel juhendada oma pimesi liikuvat rünnakrühma nii, et nad leiaksid võimalikult kiiresti üles kontrollpunktid.


5. päev

Kohtumine tooteomanikega
Hommik kohtuti tooteomanikega. Meeskonnad demonstreerisid oma User Interface prototüüpe.



Seminar arhitektuur
Arhitektuuri seminaril said osalised teada, millele nad peaksid tähelepanu pöörama kui nad hakkavad oma rakenduse arhitektuuri ülessesse ehitama. Lisaks tõi Siim, suurte kogemustega tarkvara arhitekt, oma projektidest näiteid, kuidas ta on lahendanud probleeme, mis tulenevad tarkavaraarhitektuurist.


 
Sprint Planning jätk
Ühel meeskonnal venis eelneval päeval sprindi planeerimine pikemaks ning nad lõpetasid sprindi
planeerimise ära enne, kui arendama hakkasid.


Arendus
Kaua oodatud päev meeskondade jaoks on käes - nad saavad lõpuks arendama hakata. Kuna asjad on kenasti planeeritud, töökeskkonnad ettevalmistatud, toetav infrastruktuur töötab, siis on oodata, et arendus hakkab kiirelt liikuma.


Monday, 8 August 2016

4. päev

Scrum seminar
Päeva alguses rääkis Raul paindliku arenduse printsiipidest ja sellest kuidas Scrum raamistik toimib. Meeskonnad kogevad omal nahal, kuidas Scrum raamistiku kasutades (kõigi oma võlude ja valudega) arendamine päriselt välja näeb. Paindlik arendamine eeldab ka kõigilt meeskonnaliikmetelt paindlikku suhtumist.



Seminar UI / UX 
UI/UX seminaril räägiti osalistele, millele peavad nad kasutajamugavust arvestades tähelepanu pöörama oma rakendust ehitades.



Sprint Planning
Sprindi planeerimise käigus õppisid osalejad kirjutama user - storysid. Lisaks õpiti neid hindama kasutades poker planning kaarte. Sprint planningut juhtis Scrum Master Märt.



UI UX välja töötamine
Osalejad töötasid välja ka UI protod, et olla kindel, et kliendist on õigesti aru saadaud ning hakatakse arendama õiget asja.




Saturday, 6 August 2016

3. päev

Kohtumine kliendiga
Kolmas päev algas kliendikohtumisega. Täpsustati üle klientide soovid.

Kliendikohtumine algas üksteisega tutvumisega. 
Meeskonnad said ka kogemuse, kuidas suures ringis arutelu juhtida. 

Järelanalüüs
Pärast kliendiga kohtumist andsid analüüsi mentorid osalejatele tagasisidet, mida oleks meeskond saanud paremini teha ja mis läks hästi. Lisaks võeti kokku info, mis saadi kliendi käest ja arutati see läbi.


Meeskonna mäng
Et üksteist paremini tundma õppida mängisid meeskonnad laevahuku mängu. Seda mängu viis läbi Indrek, kes ise osales Helmese 2015 Bootcampis (ja nüüd töötab Helmeses). On ülioluline, et meeskonnad õpiksid üksteist hästi tundma, sest mida paremini üksteist tuntakse, seda paremini sujub meeskonnatöö. Laevahuku mäng annab selleks suurepärase võimaluse.


rgtaseme nõuded
Päeva lõpus toimus kõrgtaseme nõuete paikapanek ning kliendiga läbirääkimine. Kõrgtaseme nõuete kaardistamine aitab meeskonnal paremini aru saada ärieesmärkidest. Mida paremini saab meeskond aru ärieesmärkidest, seda kasulikuma rakenduse suudab ta kliendile luua.






Wednesday, 3 August 2016

2. päev




Väga suur hulk inimesi panustab Helmes Summer Bootcamp´i. Mõned neist on koos osalistega siin pildil.

Seminar tarkvaraarendus ja Helmes
Teise päeva hommik algas seminariga, kus Helmese müügiarhitekt rääkis osalistele, kuidas tarkvaraarendus Helmeses toimub.





Häkkimise mäng
Osalised said proovida oma häkkeri oskusi. Rünnati ühte testimiseks mõeldud veebirakendust. Osalised suutsid rakenduse haavatavused kiirelt üles leida. See annab lootust uskuda, et osalised ei tee enda loodavates rakendustes lihtsaid turvavigu.

 






Isikuomadused
Selleks, et paremini üksteist mõista, tegid osalised isikuomaduste testi ning koos arutati tulemuste üle. Meeskonna kaaslastest arusaamine on väga oluline meeskonna käima saamisel.

 

Analüüsi seminar
Päeva teises pooles toimus analüüsi seminar. Seminari läbiviijad aitasid osalistel aru saada, miks on analüüs oluline ja kuidas seda mõistlikult läbi viia.







Ettevalmistus kohtumiseks kliendiga
Bootcampi osalised saavad tervikliku kogemuse nullist tarkvara projekt arendamises. Sinna sisse kuulub ka kliendiga suhtlus ja analüüs. Päev lõppes koostöös analüüsi mentoritega kliendikohtumisi ette valmistades.





Monday, 1 August 2016

1. päev - sissejuhatus ja masinate seadistamine


Bootcampi esimesel päeval räägiti osalistele, mis hakkab Bootcampis toimuma ning milliseid kahte projekti arendama hakatakse. Üheks arendatavaks veebirakenduseks on arvetaotluste infosüsteem, mis on peamiselt tiimijuhtidele ja raamatupidajatele orienteeritud süsteem, mille eesmärgiks on lihtsustada tiimijuhtide jaoks arve koostamise soovide edastamist raamatupidajatele ning kiirendada arvete koostamise ja väljasaatmise protsessi.

Teiseks veebirakenduseks on virtuaalmasinate haldamise süsteem, mis on Helmese OPS meeskonna tööriist, mille eesmärgiks on aidata paremini lahenda virtuaalmasinatega seonduvaid probleeme ning efektiivsemalt planeerida riistvara kasutust.


Kõik osalised said korralikud läptopid selleks, et efektiivselt tegeleda tarkavaraarendusega ning need masinad seati ka arendusvalmis. Lisaks õpiti üksteist tundma tehes erinevaid meeskonna harjutusi. 

Thursday, 28 July 2016

2016 Bootcamp on peatselt algamas

Tuleval esmaspäeval (01.08.16) algab Helmese Summer Bootcamp 2016. Kuu aega arendavad 10
särasilmset noort .net ja PHP tehnoloogiates kahte veebirakendust lähtudes SCRUM metoodikast. Osalistele on pidevalt toeks Helmese oma ala parimad spetsialistid. Lisaks toimuvad erinevad seminarid ja vabaaja üritused. Kuu ajaga treenitakse osalised tarkvaararenduse tippvormi!